Kinerja Guru Madrasah Ibtidaiyah dan Madrasah Tsanawiyah yang Memiliki Sertifikat Pendidik di Provinsi Kalimantan Selatan

Ahmad Salabi Ahmad Salabi

Abstract


Teachers who already have teaching certificates are recognized as professional teachers. Therefore, these teachersgiven an allowance of one wage, should be able to perform well in executing their tasks.This study is conducted with combining quantitative and qualitative approaches (mixed research). Of 969 Madrasah Ibtidaiyah and Madrasah Tsanawiyah teachers, determined sample with proportional purposive sampling technique by 20%. Whereas, the data is collected by using questionnaires, observations, and documentation.

Keywords: Teacher Performance, Madrasah, Educator Certificate

Guru yang telah memiliki sertifikat pendidik diakui sebagai guru yang profesional. Oleh karena itu, sudah seharusnya guru yang memiliki sertifikat pendidik menampilkan kinerja yang lebih baik dari sebelum memilikinya, karena guru yang telah memiliki sertifikat pendidik telah diberi tunjangan satu kali gaji pokok. Penelitian ini dilakukan dengan menggabungakan pendekatan kuantitatif dan pendekatan kualitatif (mixed research), dari 969 orang guru Madrasah Ibtidaiyah dan Madrasah Tsanawiyah ditentukan sampel dengan teknik proportional purposive sampling sebanyak 20%, sedangkan penggalian data dilakukan dengan angket, observasi, dan dokumen.

Kata Kunci: Kinerja Guru, Madrasah, Sertifikat Pendidik.

Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.18592/jt.v2i4.619

DOI (PDF): http://dx.doi.org/10.18592/jt.v2i4.619.g493

Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Creative Commons License
JT by http://jurnal.iain-antasari.ac.id/index.php/tashwir/index is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.