Motif Berprestasi Mahasiswa Berdakwah

Shanty Komalasari

Abstract


Student achievement motive of preaching based on the perspective of psychology demonstrate the ability to integrate patterns of thought and behavior that is synergistic. Students preaching motives high achievement, seen from the characteristics of achievement motivation that appears on the student to preach them, is always oriented to the results with a high motivation to achieve goals and meet the standards that materialized from the desire and the spirit of a student to be able to preach with a focus the result of the delivery of propaganda, is able to set challenging goals and take calculated risks with the study material of propaganda and specify the audience or participant teachings, seek as much information in order to reduce uncertainty and find a better way and continue to learn, have a strong desire to produce something better

Motif berprestasi mahasiswa berdakwah berdasarkan perspektif psikologi menunjukkan kemampuan dalam mengintegrasikan pola pemikiran dan perilaku yang sinergis. Mahasiswa berdakwah memiliki motif berprestasi yang tinggi, dilihat dari ciriciri motif berprestasi yang muncul pada mahasiswa berdakwah tersebut, yakni selalu berorientasi kepada hasil dengan semangat yang tinggi untuk meraih tujuan dan memenuhi standar yang terwujud dari keinginan dan semangat seorang mahasiswa untuk dapat berdakwah dengan fokus pada hasil dari penyampaian dakwah, mampu menetapkan sasaran yang menantang dan berani mengambil resiko yang telah diperhitungkan dengan mempelajari materi dakwah dan menentukan audiens atau peserta dakwahnya, mencari informasi sebanyak-banyaknya guna mengurangi ketidakpastian dan mencari cara yang lebih baik serta terus belajar, memiliki keinginan kuat untuk menghasilkan sesuatu yang lebih baik


Keywords


achievement motivation, students, preaching, motif berprestasi, mahasiswa, berdakwah

Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2017 Shanty Komalasari

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.